Moj prvi rečni ribolov

Maj 15th, 2011 | By | Category: Reportaže s terena

Deževno nedeljsko popoldne… Ugotavljam da se bliža mesec maj in ker je maj, rezerviran za obveznosti na fakulteti moram še pred prvim majem nujno na en bolj resen ribolov. Po pregledu koledarja se hitro odločim. S časom sem malo na tesnem, vendar si štiri dni ribolova lahko privoščim. Sledila je izbira vode. Rečnega ribolova še nisem izkusil, zato sem si neznansko želel ribolova na reki Mrežnici v sosednji Hrvaški. Po kratkem pogovoru z Draženom in Gregom sem si zagotovil, da na Hrvaško ne bom odpotoval sam. V soboto sta bila pri meni in sem jima pomagal, pri prvih korakih izdelave lastnih boilov.

Petek zvečer. Čas predviden za odhod se nezadržno približuje. Priprave, ki sem jih začel v četrtek se počasi zaključujejo. V četrtek sem pri Aljoši v Carpiu prevzel material za izdelavo boilijev, spakiral obleke in to je bilo za ta dan vse. Naslednji dan, pa sem zrolal 15kg boilov , pregledal in spakiral opremo in nakupil hrano in pijačo. Medtem ko premišljujem, če sem slučajno kaj pozabil me zdrami zvonenje telefona. Dražen je, in pravi da bo vsak hip pri meni. Pričakam ga na dvorišču in v avto začneva nalagati opremo. Pol ure kasneje se že peljeva proti Ljubljani, kjer se dobimo z Gregom in ob pol dveh zjutraj krenemo proti Karlovcu. Zelo zgodaj zjutraj po slabih dveh urah vožnje prispemo v kraj Duga Resa natančneje v naselje Tušmer. Odpre se mi pogled na prelepo reko. Prispeli smo na Mrežnico…

Pogled na prelepo reko, in naravo ki se prebuja.

Reka Mrežnica je poleg Dobre, Korane in Kupe (Kolpe) ena od štirih rek Karlovca. Kljub temu da je dolga le 64km, gre za najbolj zanimivo reko od vseh, saj ima kar 93 slapov. Najvišji slap Šušnjar meri kar 13 metrov. Za ribolov in predvsem za kraparje najbolj zanimiv del pa se nahaja nedaleč od Karlovca, v mestu Duga Resa. Tukaj velja tudi režim ujemi in spusti tako za krapa kot tudi za ščuko. Ti dve vrsti sta tudi zastopani v največjem številu. Reka pa je dom številnim drugim vrstam rib in vodnih ptic. Mogoče še nekaj o ribolovnem režimu. Kot po večini hrvaških vod, se tudi tukaj lahko lovi na tri palice, cena za 24 ur pa je 60 kun, kar je 8 eurov. Obvezna oprema jevečja podmetalka, blazina za odpenjanje rib in antiseptik.

Že pred samim riboovom sem zbral kar nekaj koristnih informacij. Sedaj, ko sem bil za vodo, pa je bilo treba vse te informacije preveriti. Sledilo je markiranje.Zaradi obilnejših padavin je voda narasla, to pa je s pridom izkoriščala manjša hidroelektrarna, zato je bilo delo z markerjem oteženo. Izmeril sem približne globine in našel prehode in staro rečno strugo. To je tisto kar sem iskal! Da pa bi ugotovil kakšno je dno kjer nameravam loviti sem ušorabil Fox explorer feature finding lead. Izbrano mesto je bilo dokaj čisto, le nekaj malega mulja. Odločil sem se da z dvema palicama lovim v strugi, tretja pa bo tragač.

Odločitev ni bila posebej težka. S seboj sem imel 15kg sveže zrolanih Imperial Baits Carptrack Birdfood Banana boilov v velikostih 20 in 16mm, poleg tega pa še 10kg Imperial Baits Carptrack Amino pellet v različnih velikostih. Partikla nisem imel, samo dve konzervi sladke koruze.

Hrana, kateri se krapi enostavno ne morejo upreti, IMPERIAL BAITS!!!

Po izbiri izbiri lokacije sem obilno nahranil. Odločil sem se, da ne začnem loviti takoj, da se ribe začnejo hraniti brez pritiska. Postavil sem šotor, sestavil podmetalko, sestavil palice, pripravil blazino za odpenjanje in vrečo za vaganje, uredil stvari v šotoru,…Čas je kar bežal in ko sem končal, se je bližal čas kosila. Kosilo semnajprej postregel ribam in tako semnakobral dodaten kilogram boilov in vsak sistem vrgel na izbrano pozicijo. Ko sem končal, je naju z Draženom razveselil Grega, ki se je zelo izkazal s kosilom. Po obilnem kosilu je bil čas za počitek. Sonce je pripekalo in postalo je neznosno vroče. Zavetje pred sončnimi žarki, mi je nudil ogromen topol za šotorom.Pozno popoldne pa se je prvič oglasil signalizator. Pi pi pipi piiiiiiiiiii, zateg v polno, čutim da gre za večjo ribo, minuto zatem pa se sname. Kljub izgubljeni ribi se mi na obrazu izriše nasmešek saj tako kmalu nisem pričakoval akcije. Čez kakšno uro ponovno prijem na isto palico in po dolgi borbi se riba končno prikaže na površini. Ne morem verjeti da je riba, ki sem jo ocenil na slabih deset kil tako borbena. Prvič v življenju sem izkusil borbo z rečnim krapom. Tehtnica je pokazala 10,5kg in po kratkem fotografiranju, je riba ponovno zaplaval v globine Mrežnice.

10,5kg

Naslednja riba nas je zmotila med večerjo. Ponovno sem užival v dobrotah z žara, ki jih je pripravil Grega, ko naenkrat Grega in Dražen začneta vpiti da imam ribo. Očitno sem preslišal piskanje signalizatorja in odhitim proti palicam in zategnem. Po deset minutni borbi se na obali znajde luska, ki jo ocenjujem pod devet kil. Vaga pokaže 7,8kg. Ko sonce počasi zahaja ujamem še eno lepo ribo, lusko 9,6kg polno iker. Pred mrakom se odločim da premečem in s kobro nahranim še z dodatnim kilogramom boilov in poleg tega vržem še nekaj raket briketov. Mislim da je to dovolj, saj sem po vsakem prijemu nakobral nekaj pesti boilov. Prijemi so se začeli vrstiti tudi pri Gregu in Draženu, večinoma ribe med 6 in 10 kilogrami, le ena riba je bila manjša okoli 4kg. Tudi sam čez noč ulovim kar nekaj nekaj rib s težami 9,8kg, 9,4kg, 9kg, 7kg, 5kg, in med njimi tudi dve lepši 10,2kg in 10,8kg.

10,2kg

Mislim, da ni treba posebno poudariti, da so bile vse ribe luskinarnji. Riba me je tako izmučila, da so bile do jutra vse palice zunaj. Takoj ko sem se zbudil sem imel jutranje razgibavanje, saj je sledila slaba ura raketiranja. Kljub temu, da sem tudi ponoči po vsakem prijemu s kobro nahranil z nekaj pestmi boilov, sem se odločil, da jim ponudim svež zalogaj hrane. Ker je bil drugi dan, sem se odločil za testiranje manjših vab. Samo ena 16mm boila, samo ena 16mm pop-up boila, skratka zmanjšanje velikosti trnka in vabe. Čez dan je bilo kar nekaj akcije ampak povečini manše ribe s težami 4kg, 6kg, 5kg, 6kg, 6kg, 6kg, 5kg, 7kg. Ker so se prijemi vrstili čez cel dan, sem imel vmes veliko časa. Tega semizkoristil za počivanje in pripravo. Zvezal sem nekaj navez, ki sem si jih želel preizkusiti, največ pa je bilo tistih, ki so bile že preizkušene.

Ko je že ravno govora o navezah, moram pohvaliti že narejene naveze Carp linq, ki sem jih dobil v test. Odlični ostri trnki, dovolj debeli tudi za ekstremni ribolov v vejah v kombinaciji s predvrvico, ki me spominja na Krystonov Silkworm, ki sem ga včasih veliko uporabljal. Da pa se vse skupaj ne bi zavozljalo med metom, je pri vrtlivki tudi anti tangle cevka dolžine slabih treh centimetrov.

Mogoče še nekaj o sistemu..Sestavljen je bil iz safety lead clipa, vrtlivke, kwik-linka in anti tangle cevke. Od časa do časa pa sem cevko zamenjal z lead core vrvico. Zaradi toka in doseganja večjih razadaljbrez naporov, pa sem uporabljal 110 gramski flat pear svinec.

Sistem, ki sem ga uporabljal skozi cel ribolov z navezo narejeno za 30mm Big ball Banano.

Mogoče je bilomalo slabše hranjenje, vzrok za mirno noč, ki sem jo imel. Pred drugo nočjo sem hranil pretežno boile s kobro, in le dve raketi briketov pomešanih s sladko koruzo. Ponoči sem imel dokaj miren spanec, le nekajkrat me je zbudilo piskanje Gregovih in Draženovih piskačov.

Za Grega je bil to prvi krapolov na reki in moram reči, da se je zelo izkazal…

…tudi Dražen je dobil tisto po kar je prišel, borbenega rečnega luskinarja.

In tako sem se naspan prebudil v megleno jutro. Vabe sem zamenjal s svežimi in nato ponovno obilno nahranil tokrat predvsem z raketo. Spod miks so sestavljali drobljeni boili na polovičke in četrtinke zrezane 20mm boil, cele 16mm boile, aminobriketi različnih velikosti in nekaj malega koruze. Ko sem končal z raketiranjem, mi je že pošteno krulilo v želodcu. Bil je čas za zajtrk. Med zajtrkom me je zmotila riba. Dejansko me je riba med jedjo do sedaj zmotila že tolikokrat, da sta me Dražen in Grega vsakič ko nekaj časa ni bilo akcije vprašala zakaj nič ne jem. Riba se je zelo dobro borila, enkrat se je celo zabila v korenino lokvanjev. Imel sem srečo, da se je vse skupaj dogajalo manj kot pet metrov od obale in sem nastalo situacijo uspešno rešil. Še nekaj minut borbe pred samo obalo in riba je zaplavala v podmetalko. Lepa luska je tehtala 10kg.

10kg

Namazal sem mu rano, sledilo je ekspresno fotografiranje in že je riba zaplavala v kristalno čisto vodo. Potihem sem si začel želeti večje ribe in predvsem kakšnega usnjarja. Želja se mi je izpolnila že čez dobro uro. Ubistvu sta se mi izpolnili kar obe želji, saj sem ulovil usnjarja s težo 13.5kg.

13,5kg

Med kosilom, so me krapi po stari navadi ponovno zmotili. Po krajši borbi, se je na obali znašla luska 9,4kg.Pojedli smo kosilo, potem pa smo se zaradi vročine umaknili pod v senco. Popoldne sem imel še en prijem ampak sem zaradi forsiranja ribo izgubil. Že čez dve uri je sledil popravni izpit. Tokrat sem bil manj nestrpen in po zelo dolgi borbi ribo spravil v podmetalko. Presenečen sem ugotovil, da riba sploh ni tako velika, ponovno luska 10,8kg. Pred nočjo sem samo s kobro zares obilno nahranil z boili. Začelo je deževati. Dež je nekaj časa padal malo močneje, sicer pa je večino časa rosilo. Večer smo kot ponavadi preživeli tam, kjer smo bili tudi večino dneva, pod topolom. Ob pijači smo se vsak večer pogovarjali pozno v noč, velikokrat so se nam pridružili domačini. Največkrat nas je s svojimi zgodbami in modrostmi nasmejal g.Željko. Tokrat smo se zaradi utrujenosti v posteljo odpravili malo bolj zgodaj. Ravno ko sem se udobno namestil v spalko, se mi je zdelo da sem zaslišal neke glasove in ker je Dražen ravno lezel v svoj šotor sem mu rekel naj pogleda kaj se dogaja zunaj. Takrat pa slišim reciever pi pi pi pi piiiiiiiiiii. Hitro sem se obul v škornje in odhitel proti palicam. Kontra v polno. Pumpam in že je riba preko prehoda. Počasi utrujam in kot vedno uživam v vsaki sekundi borbe. Naenkrat pa začutim, da se je riba zabila v korenino. Popustim in čakam da se sama reši in odplava naprej. Ne gre. S palico grem 30 metrov v levo, saj sem hotel ribo rešiti iz druge strani. Uspelo mi je. Po ne ravno spektakulrni borbi se v mreži znajde lep usnjar. Šele ko ga vidim v podmetalki, ugotovim, da gre za večjo ribo. Vaga pokaže 18.9kg, oskrbim ji rane nastale med borbo in jo spravim v čuvarico za jutranje slikanje.

18,9kg, z ulovom te ribe sem presegel vsa svoja pričakovanja.

Zelo sem zadovoljen saj se mi je obrestovalo, da sem že od samega začetka omejil uporabo partikla na minimum in v ospredje postavil boile. V njih imam popolno zaupanje. Z vsako ulovljeno ribo, pa se to zaupanje samo še poglablja in poglablja.To noč ulovim še eno ribo, lusko s težo 11,8kg.

Zjutraj kot ponavadi vstanem prvi in zbudim še Dražena, saj je čas za fotografiranje usnjarja. Takoj, ko je riba po noči ujetništva v čuvarici zaplavala v svobodo začnem hraniti. Skoraj izključno z boili, zelo malo je bilo briketov in koruze. Naslednji prijem sem imel šele popoldne. Glede na to, da sem dopoldne naredil še nekaj navez, sem se po kosilu odpravil na počitek. Med opazovanjem ptic iz šotora sem počasi tonil v spanec. Ko sem se zbudil, sem presenečen zagledal Grega z mojo palico v roki. Očitno sem prespal prijem. Vstal sem in mu hitro priskočil na pomoč s podmetalko in zajel lusko, ki je tehtala 8,8kg. Proti večeru dobim še eno lusko, tokrat malo težjo z 9kg.

Zadnja noč je po pričakovanju minila mirno, tako da sem se dobro naspal. Akcije ni bilo niti pri meni, niti pri Gregu in Draženu. Zjutraj ko vstanem, pustim palice notri, le malo še nahranim, kljub temu, da se po zajtrku odpravljamo domov.Ponovno samo z boili. Čez slabo uro imam prijem in tako ulovim še zadnjo ribo tega ribolova, lusko s težo 12kg.

Debela luska z 12kg je bila polna Carptrack Banana boilov.

Po fotografiranju z ribo, naredimo še nekaj fotografij narave in same reke. Po zajtrku pa smo začeli pakirati. Ribolov, na prelepi hrvaški reki se je zaključil. Bil je čas za odhod domov…