Cerkniško jezero – krapolov

Nov 30th, 2011 | By | Category: Reportaže s terena

Ta biser narave leži na južnem delu Cerkniškega polja in je s svojo floro in favno in številnimi kraškimi pojavi znan po vsem svetu. Površina jezera se spreminja, največje pa je običajno takrat, ko ga napolni snežnica in v času deževja. Ko je polno meri 26 kvadratnih kilometrov.

Krapolov je možen predvsem pozno spomladi in v poletnih mesecih. Takrat večina jezera presahne ostane ga samo še slaba desetina, torej slabih dvesto hektarov, včasih še bistveno manj. Jezero je polno blatnika(neke vrste lokvanj), trave in otočkov trstiča, tako da je lovna slaba polovica in ima krap dovolj prostora da se umakne.

Prvič sem na jezeru lovil lansko leto. Odlovil sem dva dni, ujel dva krapa vendar sta bila tista dva dovolj velika, da sem jezero zapustil z nasmeškom. Odločen sem bil da se vrnem, vendar so mi načrte prekrižale jesenske poplave.

Julija sem začel spremljati vodostaj Cerkniškega jezera in kdaj bo voda dovolj nizka da napadem. Po tednu dni je bil vodostaj končno blizu pravega. Zrolam dobrih deset kilogamov Carptrack Fish mixa z dodatnim robin redom in super redom. Pripravim si še nekaj kilogramov tigrovega oreščka.

V torek zgodaj zjutraj sva z Luksom že na vodi. Najprej v čoln in sondiranje. Najdeva nekaj zanimivih punktov in se odločiva, da čim prej nahraniva, in pomečeva sisteme v vodo. Prvi dan nisva imela nobenega uspeha, razen nekaj linjev in rdečeperko.

Naslednje jutro prinese slabše vreme in s spremembo upam tudi na prvo ribo. Okoli poldneva še vedno nič akcije, zato se odločim da eno palico prestavim. Ponoči se je riba stalno obračala za otokom in po pol ure sondiranja se odločim za novo pozicijo. Zvežem kombi link, in se odločim za pop-up prezentacijo s Carptrack Flying Fish 20mm. Razvozim sistem in zdraven dobro nahranim z 24mm Carptrack Fish boilo in tigernutsom. Zdi se mi, da je vse popolno in optimistično čakam na prijem. Po uri in pol pa prijem in po krajši borbi zajamem lusko okoli 8kg. Preverim sistem, navezo, zamenjam pop-up z svežim in razvozim ponovno na isto pozicijo. Pol ure kasneje, ko sem že na čolnu pripravljen da ponovno razvozim še drugo palico, ponovno prijem. Skočim iz čolna, in borba se prične, riba je v tem času ušla za otok. Hitro nazaj v čoln, Luks vesla proti otoku. Ko prvič zagledam ribo, kar čutim kako mi adrenalin steče po žilah. Zelo previdno jo spravim iz trstiča in prava borba se nadaljuje. Končno mi uspe spraviti ribo v mrežo in jo takoj odpnem. Odpeljeva se nazaj na obalo kjer ribo stehtava in fotografirava.

Ta dan je tudi Luksu uspelo uloviti dve ribi okoli 7kg. Pri meni pa se ni zgodilo nič več. Glede da druga palica ni produktivna se odločim da zamenjam pozicijo, kar se mi naslednje jutro obrestuje. Uspe mi ujeti še enega lepotca, tudi tokrat brez borbe iz čolna ni šlo. Riba je tik pred obalo našla zavetje v lokvanju. Sprva ga ocenim na kakšen kilogram več od prejšnega na koncu pa se izkaže, da je za slab kilogram lažji.

Tudi Luks je uspel uloviti lepega luskinarja. Zopet se je vse umirilo in do večera in odhoda domov razen linjev nisva ujela nič več. V glavi pa sem že načrtoval trodnevni ribolov naslednji teden.

Naslednji torek se ponovno peljem proti Cerkniškem jezeru. Vreme je pravo, veliko vetra, oblači se in pritisk pada. Plan je odloviti štiri do pet dni, tokrat sam. Za začetek nabavim samo tri karte. Prispem popoldne, pred temo imam ravno dovolj časa da postavim šotor in se odpravim s čolnom na vodo. Pomagam si s proding stickom da najdem nekaj mest s tršim dnom. Nahranim z Carptrack Monster-Liver boili z dodanim robin redom. Zjutraj začnem z ribolovom in kmalu ulovim prvega krapa težkega okoli 10 kilogramov. Do večera nobene akcije, ko pa sem na čolnu me preseneti prijem in hitro odveslam proti obali. Riba se je zabila globoko v trstič zato moram ribo utrujati iz čolna. Po dolgi borbi ko ribo uspem spraviti iz trstiča zagledam luskinarja,ki ga ocenim na 9 kilogramov. Ribo odpnem v čolnu in se vrnem nazaj na obalo. Ta dan mi ni uspelo ujeti ničesar drugega. Čez cel dan se je vreme spreminjalo, sonce, pa veter in oblaki, ponovno sonce. Zvečer se je vreme stabiliziralo in prepričan sem bil, da bo drugi dan bolj uspešen.

Zvečer razmišljam o spremembi lovne vabe. Zadnjič je bilo na tleh še nekaj trave, ki pa je sedaj očitno ni bilo več. Zato sem Flying Fish zamenjal z balansiranimi vabami narejenimi iz Carptrack fish mixa in portugalske plute v velikosti 24mm. Pred nočjo še malo nahranim s kombinacijo Carptrack Fish in Monster-Liver boilov.

Poteza se mi je obrestovala, zjutraj sem takoj pričel loviti in do večera sem ujel kar 11 krapov in enega samega linja. Večina krapov je presegala 10 kilogramov, enega imed njih, pa sem se še posebej veselil.

Ker sem želel pred odhodom na morje pospraviti in sčistiti celotno opremo sem se odločil da bom lovil samo še en dan in ne bom kupoval dodatnih kart. Zbudil sem se v deževno jutro, ki pa je kljub občutno slabšem vremenu in naraščanju vode prineslo še nekaj lepih rib, ki so presegle 10 kilogramov.

Čez dan je dež ponehal in odločil sem se, da ostanem do naslednjega jutra, da lahko v miru pospravim in posušim šotor in čoln. Z obema ribolovoma sem zadovoljen in se letos najbrž na Cerkniško jezero ne bom vračal. Že na poti domov pa sem začel kovati plan, kam bom odšel po dopustu.