Ko je trud poplačan

Jul 29th, 2013 | By | Category: Reportaže s terena

Že od nekdaj me navdušujejo divja jezera in jezera na katerih se moraš za ribo pošteno potrudi. Ob takšnih jezerih sem se naučil spoštovati naravo in prebivalce v njej saj samo s trdim delom in spoštovanjem pridemo do želenega rezultata. Reka Sava natančneje akumulacija Mavčiče me že od nekdaj navdušuje zato sem to jezero vzel za svoje. Za samo jezero lahko rečem da je eno izmed najtežjih v Sloveniji in tisti, ki je na jezeru lovil dobro ve o čem govorim.

Sama akumulacija skriva veliko število kapitalnih rib na mojo srečo tudi veliko krapov ter amurjev. Tako sem se odločil da poizkusim tudi ribo dobiti. Prvi poizkusi niso obrodili sadov saj zaradi velikega števila naravne hrane in nepoznavanje samega jezera se riba ni zmenila za mojo vabo tako sem jezeru velikokrat moral priznati premoč vendar me je silna zelja po ulovu gnala naprej. Vedel sem, da bo nekoč moj trud poplačan zato se nisem vdal. Tako sem samo jezero večkrat presoniral in več mesecev presedel za vodo ter jezero samo opazoval. Po glavi mi je rojilo nešteto vprašanj na katere pa žal takrat nisem znal odgovoriti.

Pogled proti koncu jezera

Velikokrat sem opazoval jato krapov in amurjov med njimi je bilo veliko primerkov čez 10 kg in kar nekaj preko 20kg in sem jih lahko smo opazoval. Veliko kraparjev si taka mesta na tem jezeru izberejo za ribolov vendar pa taka pozicija saj pri meni ni bila produktivna., saj sem ugotovil da na nekaterih delih jezerih ribe samo počivajo oziroma se po sončijo in odplavajo dalje med več urnim opazovanjem so mi priplavale mimo preko 10 jat krapov in več bili so različne teze največ med 5 in 15 kg in naredile samo postanek za kakšno uro ali dve ter odplavali naprej. Tako sem bil primoranj nekaj ukreniti. Naprej sem se poglobil v iskanje primerne lokacije, katera mi bo prinesla uspeh. Lovil sem po večini jezera a žal brez uspeha. Nato sem se poglobil v samo vabo. Bojle sem hotel približati čim bolj naravni hrani vendar brez uspeha tudi več mesečno hranjenje mi ni prineslo želenega rezultata. Po glavi mi je rojilo kaj lahko se naredim na kakšen način naj spodbudim krapa da začne jesti . Probal sem veliko stvari mixu sem dodajal in odvzemal različne aditive ter dodatke vendar uspeha se vedno ni bilo nato sem ponovno pristal da poiščem mesto kjer se riba prehranjuje vendar je to na tako divjem jezeru ter jezeru kjer je na vsakem vogalu polno naravne hrane silno težko.

Čez čas sem pri opazovanju dojel da riba kroži čisto drugače kot sem mislil na začetku in hraniti čisto drugače kot sem navajen. Šele ko sem začel razmišljati ravno obratno kot na drugih vodah so se pojavili prvi znaki da sem na dobri poti. Lansko leto proti koncu leta sem imel v mislih zadnjo malo daljšo kampanjo na omenjenem jezeru na katerem bom uspel dobiti ribo vendar mi zaradi narasle vode konec leta to ni uspelo. Tako sem imel čez zimo veliko časa premišljevati kaj kako in na kakšen način naj se lotim ribolova in sem komaj čakal da jezero zaživi v pomladanskem soncu in svojih barvah vendar se voda ni in ni hotela umiriti. Ko so se pokazali težko pričakovani prvi sončni žarki sem se odločil da ribam na novi poziciji ponudim nekaj Imperial Baits dobrot ter vidim če jih bo riba sprejela. Po nekaj dnevnem hranjenju sem prenehal saj se je voda ponovno dvignila in se ni umirila do konca maja.

Pozicija pri elektrarni

Serija Carptrack Fish – izdelana za težke pogoje, vode kjer je veliko naravne hrane.

Tako sem proti koncu meseca maja začel ponovno hraniti zopet sem izbral odlične produkte imperial baitsa , iz izkušenj sem vedel, da dobro IB carptrack fish boilo ribe hitro sprejmejo za svojo tako sem se odločil da začnem hraniti z njo ter dobro prekuhano koruzo. Hranil sem zmerno in ne prepogosto saj nisem hotel da hrana leži na dnu. In ponoviti napak iz preteklosti. Tako sem ribo počasi začel navajati na moje domače fish bojle. Zaradi malo prostega časa in službenih obveznosti sem imel možnost da odlovim le za vikende in dolgo sem čakal da sem to tudi storil. Zjutraj sem prišel na jezero in najprej malo nakrmil nato sem začel polniti pva vrečke z dobrotami. Sistem sem odpeljal na točno določeno globino vaba pa je ležala točno tako kot mora. V veliko pomoč mi je bil sonar. Ko je bilo vse na svojem mestu je sledilo čakanje kot že večkrat do sedaj. Proti popoldnevu me predrami prvi pisk tako sem vedel da se je začelo nekaj dogajati vendar sem bil skoraj prepričan da mi ponovno nagajajo kleni situacija še kako poznana iz preteklosti, poleg tega so se začeli še obračati na gladini tako da sem bil skoraj prepričan v to, da se bom ponovno nalovil klenov vendar se za nekaj časa situacija umiri, ko iz nenada svinger poskoči in zategnem v polno po norem pobegu mi ribo končno uspel ustaviti in uspešno spraviti do podmetalke kar onemel sem ko sem dojel da mi niso nagajali kleni temveč da so na mestu krapi kar nisem se mogel nagledati prelepe ribe za katero sem se tako dolgo trudil. In katera mi je dala tako neverjetni dril. Ribo sem po tehtanju ter nekaj fotografijah takoj spustil nazaj v svoje kraljestvo in res je užitek ujeti ribo za katero ves, da je pred tabo ujel ni se nihče in komaj sem verjel sam sebi kaj mi je uspelo. Ker sem šel pri zajemanju ribe v vodo dodatne cunje pa se pozabil doma sem se odločil da odidem saj sem dobil tisto za kar sem se tako dolgo trudil in hvala imperial baitsu da mi je to omogočil in potrdil da je z izbranimi kakovostnim sestavinam premamil se tako izbirčnega savskega krapa.

Le slabe tri dni po tem sem zaradi nizke vode zamenjal pozicijo in se odločil za čisto drugi konec jezera za kar se je izkazalo za več kot odlično . Lokacijo pa sem spremenil se zaradi drugih razlogov saj sem se hotel prepričati v to da ulov ni bil le naključje in po slabi uri prihoda na novo pozicijo sem že imel run odločil sem se da ribo utrujam v globini saj zaradi zaraslosti obalnega pasa to pri obali skoraj ni mogoče vendar mi to ni uspelo, saj je riba ponovno začela z močnim drilom in mi takoj odvila nekaj metrov silka ter obrala pot direktno proti vejami levo. Ker ribe enostavno nisem mogel ubrniti se je zapleta okoli veje tako da sem palico odložil sam pa sem odšel nekaj metrov nižje ter z golimi rokami osvobodil ribo katero sem nato z lahkoto zajel. V mreži se je znašel prelep luskinar kateri mi je neizmerno polepšal dan s tem sem dokazal da sem na dobri poti da dobim se veliko trmastih Trbojskih krapov.