20 letno popotovanje do uresničitve sanj!

Mar 3rd, 2014 | By | Category: Reportaže s terena

Francija, jezero Lac Du Der. To krasno veliko jezero, ki meri kar 4.800 hektarjev, je stalni del moje glave že nekaj let. Zato sem vedel, da bom nekega dne stal na obali tega lepega velikana. Leto sem začel z obiskom drugih dveh francoskih jezer.

Mighty Lac Du Der

Na zelo uspešni spomladanski ekspediciji sva z ribiškim kolegom Martinom obiskala nama ljubo lokacijo na jugu Francije, jezero Lac de Saint Cassien. To jezero obiskujeva že vec kot deset let. Poleg tega izleta sem bil še na dveh ribolovih na znanem velikem jezeru na severo vzhodu države, kjer pa sem lovil zelo daleč od obale in iz 4m iBoat gumenjaka. Oba izleta sta bila slabša kot prejšnji obiski istega jezera. Največja riba je bil zrcalar komaj preko 20kg. Zapel sem ga na ekstremni daljavi skoraj 300metrov. Bližje obali so našo hrano napadali samo somi. To razmerje daljave in neželjenih potegov me je obremenjavalo, zato sem si želel oddahniti od te vode, ki me je privlačila zaradi lepe trofeje, ki jo lovim že nekaj let. Nikoli je nisem zapel – ne še! Takrat sem pomislil na novo jezero, ki bo osvežilo moje misli in se bom zato kasneje lažje, neobremenjeno vrnil in ponovno lovil velikega luskinarja v tej veliki vodi.

Lov z čolna iboat 400

Spomladanska trofeja

Da, jezero Lac Du Ler se je izkazalo kot dober izbor. Preberite v nadaljevanju!

Destinacija – jezero Lac du Der
Vedno je nekaj novega iz neznanege razlog, ki te vleče in daje zagon ter motivacijo. Zagotovo veste, o čem govorim in ste to že sami izkusili. Z istimi željami in silo sem pričel planirati ribiški izlet – veliko jesensko ekspedicijo… Najpomebnejša je bila pravilna izbira ribolovnega mesta. Vedel sem za zelo velikega in zvitega luskinarja, ki domuje v tem jezeru. Velike ribe so ponavadi teritorialne, zato največkrat plavajo na istih področjih v enakih letnih časih. Mesto, kjer je bil ta velik luskinar nazadnje ujet, je bilo že zasedeno, zato sem moral vse ponovno dobro premisliti. Rezerviral sem drugo mesto…

Veliko dežja in malo sonca so bili dovolj za te čarobne trenutke.

Razvila se je blatna vojna. Zaradi obilnega dežja je ribolov črpal še dodatne napore.

Hranjenje – izdelal sem jasen nacrt kako in kaj
Vedel sem, da med planirano dvajsetdnevno kampanjo ne bom spreminjal ribolovnega mesta in aktivno iskal krape po jezeru. Z intenzivnim hranjenjem bom zato na naše ribolovno mesto privabil večje krape, vendar bodo prišli tudi manjši krapi in ploščiči in zagotovili si bomo nekaj dogajanja, zato par prijemov ne sme manjkati. Vedno računam s prepričanjem, da so krapi radovedni in da jih vedno lahko privedem na moje ribolovno mesto.

Moje naljubše naveze – “snežak”, pri katerem sem Carptrack V-Pops več dni namakal v različnih esencah, kot naprimer Carptrack Bloodworm ali Elite Strawberry.

Kako se kuha za zmagovalce?
Pripravil sem 250kg suhih partiklov (semena oljne repice in pšenice), 200kg konzerviranih tigrovih oreščkov, 50 kilogramov 15mm peletov – IB Carptrack Aminopeletts ter 300 kilogramov najboljših boilijev Imperial Baits, serije Carptrack. Moj izbor je bil Monster’s Paradise, Fish, Elite in Elite Strawberry. Skupno smo imeli torej 800 kilogramov hrane, ki smo jo nameravali porabiti za čas tri-tedenske ribiške ekspedicije. Zagotovo se domov nismo nameravali vračati z neporabljeno hrano. Prešnja leta je na tako velikih vodah obilno hranjenje vedno dalo dobre rezultate, zato smo tudi letos upali na najboljše. Razrdelitev  masivnih  800kg  najboljše hrane – da ne bi slucajno ostali brez! Skupno gledano, smo si 800kg hrane delili trije ribiči cele tri tedne intenzivnega ribolova. Kar pomeni približno 250kg po ribiču, kar pomeni 80-90kg hrane na ribiča na teden. Ce smo še bolj natančni, je to približno 13,33kg hrane vsak dan. Ker smo lovili s štririmi palicami, to na koncu dneva znese 3,33kg po palici. Le tretjina odpade na boilije oziroma le 1,25kg boiljev na palico na dan. Če se skupna masa razreže in razdeli, dobimo precej boljšo predstavo, kaj pomeni 800kg hrane. Ker smo na lokacijo prispeli v močnem deževju, smo prvi dan samo postavili kamp in vse ostalo prepustili naslednjemu dnevu. Bilo je že pozno. Naslednje jutro je sledilo natančno in obširno sondiranje željenega mesta. Ker nismo našli nobenih posebnih anomalij in posebej zanimivih mest, smo razmestili osem markirnih boj. Eno palico smo postavili na prvi rob kampa, malo vstran od centralnega dogajanja, preostanek pa na razlicna mesta med podrtimi drevesi na trasi hranjenja. Pred bojami smo nasuli velika podrocja z obilico hrane in okoli pozicionirali sisteme. Najvecja globina je bila okoli 5 metrov. Zvečer so se pojavili že prvi prijemi – nic posebnega, vendar je riba pokazala interes, kar je obetalo dober ribolov. 😆

Imeli smo veliko hrane in hranili smo obilno. Na koncu sem dosegel cilj – našel sem iglo v kopici sena.

Pred samim oplaščenjem z liquid/powder pasto v boili naredim izrez, kar omogoča boljši oprijem le te. 😉

K vsaki navezi dodajam te PVA zavojčke. Polnim jih z Carptrack Amino peleti in dodatno namočim še v Liquid/Powder.

Izredna atraktorja za velike krape.

Moja naveza ovita z IB Carprtack Liquid/Powder pasto. Je moja stalna izbira in vedno se zanašam na ta dodatek.

Naš izbor, ko gremo na velika jezera, da ulovimo največje!
24mm boile IB Carptrack Elite Strawberry, ki jih kombiniramo s 16mm pop-upi iz serije V-pops. Druga kombinacija je boila Elite, obdelana z eteričnim oljem Black Pepper, ki jo ovijemo s pasto iz dodatkov IB Carptrack Liquid in Carptrack Powder in atraktanta Carptrack GLM full-fat. Preden sisteme potopimo, jih opremimo še z dodatno PVA vrecko malih peletov. Aminopelete obdelamo še dodatno s tekočimi ali praškastimi Carptrack dodatki. Dodatek polnomastnega ekstrakta zelene školjke GLM full-fat je pa že skoraj “nujno” dopolnilo. Tokrat smo se opremili še s kamermanom, saj smo nameravali posneti DVD o ribolovu na velikih jezerih. Na dnu jezera smo naleteli na veliko starih drevesnih štorov, preraslih z obilico školjk. Zato smo za naše naveze uporabili najmočnejše in najbolj žilave materiale, ki smo jih imeli. Uporabil sem vrvico Snaggy Line, katera je zame najboljša in zagotovo mi nudi dovolj žilavosti, da vzdrži uporabo tudi po školjčiščih. Zaenkrat me izbrana vrvica še ni izdala. Ostale vrvice in mono elementi niso bili opcija, saj niso pred ostrimi školjkami nudili nobene zaščite. Zadnjih 30 metrov sem opremil s IB Shock-it 70mm – zaključek, ki omogoča veliko obrabo in kljub temu zdrži. Kljub temu, da sem zaključek -shock leader – menjal po vsaki ribi, je bil vedno močno nacefran in načet, kot da bi se ga lotili z nožem.Vseeno je boljša načeta vrvica, ki zdrži, kot pa pretrgana vrvica! Uporabljali smo 280g uteži, ki so bile vpete zelo rahlo – namen je bil, da se pri pobegu ribe takoj odpnejo. Predvrvica je bila Easy Soft 25lbs Brown, torej rjava in mehka, na katero sem navezal trnek RSH 1000 velikosti 4. Ta naveza je prilagojena za najbolj previdne krape in zagotovo zadrži na trnku tudi največje primerke. Nikoli se mi še ni dogodilo, da bi krap to kombinacijo pretrgal – najpogosteje so ribe odplavale pod deblo. Nič drugega mi ni preostalo, kot z čolnom nad ribo in z sidrom zapeti vrvico na drugi strani debla. Nato sem vrvico prerezal, zavezal nov vozel in nadaljeval utrujanje. Žal sem prevečkrat s sidrom zadel predvrvico, kar je delo ribi ravno dovolj možnosti, da se je odpela. Zaradi stalnega in obilnega dežja, se je voda začela dvigovati, kar je ravno nasprotno običajnemu padanju vodostaja v tem letnem času. V jezero so iz pritokov počasi valile velike mase motne, rahlo blatne vode. Voda je prinašala veliko nečistoč in naplavin v obliki drevesnih vej in šopov trave, ki so se počasi obešali na naše sisteme. Cel dan in noč sta minila v stalnem napenjanju vrvic in zategovanju glav na kolescih, ker je bil pritisk na vrvice resnicno velik. Naplavine so napenjale vrvice, zato je bila noč z veliko alarmi neprespana in dolga. Tudi potapljanje vrvic ni pomagalo – nečistoče so plavale po celotni vodni masi. Dvanajsti dan je kolega Vilo prišel že zjutraj naokoli – jaz sem še poležaval na postelji. Celo noč nisem spal. Kratek pogovor je prekinilo divje piskanje in nenadno odvijanje glave kolesca – kljub dejstvu, da sem imel zavoro kar močno pritegnjeno…

Ni veliko zrcalarjev v jezeru,kljub temu smo jih nekaj ulovili. Težke tudi cez 20kg! To je eden izmed njih – zelo sem ga bil vesel.

Nočna akcija je terjala davek. Dober obrok je pomemben za nov dan in novo moč.

Naš kamerman je odlično opravil svoje delo – za nov DVD: “Carping on big lakes”

Majhen bivvy je dovolj zame.

VELIKA BITKA Z MOBY DICKOM SE JE ZAČELA!
Naveza je bila na mestu že dve noci. Nisem čakal in takoj sem se pognal v moj iBoat. Na poti do mesta ulova sem začutil, da je vrvico spet potegnilo pod debla. Nic drugega mi ni preostalo kot da sem vrvico ulovil na drugi strani, prerezal in na novo povezal osnovo in nadaljeval naprej. Zelo zamudno in predvsem utrujajoce pocetje, vendar ce želite zajeti svoj ulov v podmetalko, se tako skrajnim ukrepom in situacijam ne morete izogniti. Vse se je dobro izšlo in s 5 krat povezano vrvico sem se nahajal nad sistemom, ki je bil še enkrat povlečen pod deblo. Sistem sem položil v globino 4m, sedaj se je nahajal 5,2m globoko. Rahlo sem zategnil “Shock leader” in začutil sem ribo na drugi strani – zagotovo je bil krap. Po petih minutah je razburkal površino. Toooooo! V čolnu sem bil nad ribo, ki me je vlekla dobrih 500m brez kakršnegakoli znaka utrujenosti. Takrat sem ugotovil, da gre za resnično velikega krapa, saj bi obnašanje soma prepoznal. Ker sem jih že precej ujel in večina jih je bila velikih, vem, kako se borijo in se želijo odpeti. V daljavi sem videl nekaj temnega na površini – pomislil sem da je boja. Velikan se je namenil direktno k objektu. Hitro sem ugotovil, da se zelo motim – ni bila boja! Bilo je staro deblo, ki ga je bitka dvignila iz 5 metrov globine. GROZA!!! Pred očmi se mi jo odvrtel črni scenarij: staro deblo, polno školjk in čezenj napeta vrvica. Samo še trenutek in riba bo izgubljena. Dolge sekunde, ali jaz ali riba… Vse moči sem napel in močno obremenil mojo palico Max Nollert Temptation MKIII. Naslednji trenutek sem uzrl velike mehurčke na površini in velika riba se je osvobodila debla. Srečen… “Ne bom ti spet dovolil tja!” sem si rekel in močneje zadrževal krapa. Dober meter pod gladino sem uzrl mogočno telo, ki se mi je počasi bližalo. Takoj sem se zavedel, da sem ujel najmogočnejšo ribo v tem ogromnem jezeru Moby Dick se je počasi bližal! Srce mi je močno bilo in prišel je trenutek, katerega sem čakal vec kot 20 let! Pripravil sem podmetalko. Nepozabno doživetje, ki se je globoko vtisnilo v moj spomin – bitka še ni končana, saj se je velikan ponovno potopil! Štirikrat se je pojavil na površini in izginil proti dnu. Končno sem ga zajel v mrežo. V tem trenutku sem bil najsrečnejši. Nisem mogel verjeti! Nežno sem položil ribo v čoln in pohitel nazaj v kamp. Videl sem, da je lepo okrogel in poln – očitno so mu naše boile teknile, saj so se videli obrisi kroglic. V trenutku je izločil skoraj kilogram boilov na odpenjalno blazino. Ko sva se bližala kampu, so me prevzemali močni občutki in kolegi so mi kasneje povedali o glasnih in nerazumljivih krikih, ki sem jih širil. Ko sem se bližal bregu, je bilo kolegu Jardi jasno – ulovil sem to, kar smo sanjali tako dolgo!!! Poleg sta bila še Vili Strba in Zolt Bundik iz Madžarske in vsi skupaj so čakali na moj prihod z imenitnim gostom v čolnu. Pomagali so nam poslikati in oskrbeti ribo, zakar bi se jima tudi rad zahvalil. Tehtnica se je ustavila pri 36kg in skupaj smo dolocili zadnjo težo 35,8kg. Vse slike in filmček, ki smo jih posneli s tem velikanom, so bile posnete v vodi, zato nismo škodovali temu dragulju. Po nekaj minutah filmske in fotografske slave smo ga vrnili v vodo – moj Moby Dick je počasi odplaval! Tako sem bil prevzet in navdušen, da nisem mogle niti govoriti. Rad bi se zahvalil vsem mojim prijateljem, predvsem pa družini, ki mi je omogočila podoživeti te sanje na tem prekrasnem in velikem jezeru!

Toooooo! Moby Dick je bil igla v kopici sena. Z 35,8kg velja Moby za največjega krapa v Lac du Der, ki meri impresivnih 4800 ha!

Moje veselje so spremljali tudi prijatelji, ki so se slikali z legendo jezera.

Na zdravje! Zaslužili smo!

V dvajsetih dneh smo imeli 32 prijemov, in izgubili dvanajst rib v ovirah. Uspeli smo ujeti štiri krape zrcalarje, ki so zelo redki v tem jezeru. Trenutno luskinarji močno prevladujejo.